Julen

Julen har nu passerat, gick ju så fort! Jag som älskar julen skulle gärna kunna fira lite längre!! De blev totalt 5 julfirande tillslut för oss, låter väldigt mycket kanske men de gick ihop sig välsigt bra. 

Först var det tidig jul den 14/12 hos mamma (de åkte sedan till Thailand) 

På självsta julafton 24/12 hade vi den traditionella julfrukosten här hemma hos oss. Min morfar fyller år så vi firade honom och sen var även mina fina kusiner här från mammas sida. Supermysig start på julen. Julgröt, julskinkemackor & massa annat gott. 


Vid två tiden åkte jag, Martin & syster ut till pappa. Där även min fina släkt på pappas sida var, tyvärr kunde inte alla vara med i år men vi blev i alla fall 14 st tillslut. Kändes lite trist och konstigt att inte fira julafton hos pappa utan brorsan, men de bli svårt ibland att få ihop alla på rn och samma dag. Men vi hade i alla fall en Supertrevlig/mysig/rolig julafton med god mat, bra sällskap, julklappar & lite halv dåligt tv tittande ;-) 




25/12 var det superfint julvört så vi började vår dag med en promenad i Linnes Hammarby. Kallt men superfint! Sen tog vi oss vidare & köpte en ny tv på mellandagsrean... Wah! Nu har vi äntligen en smart tv -50tum LG!!! Sen vid tre tiden tog vi oss till Martins föräldrar & firade jul. Även hans syster med pojkvän var där också. Julmat igen & massa gott! Vi spelade TP, kollade film och hade en superbra julafton!! 






26/12 även den dagen var superfin, soligt och härligt vinterväder. Blev en långpromenad i örsundsbro längs vattnet!! Kom in med rosiga kinder och fikade med nybakta lussebullar. De är livet det ;-) 
På kvällen drog jag mig hemåt och fick besök av Ulrika, go fika & massa prat! 
Martin tog sog till Enköping och träffade grabbarna. 


Lördag 27/12 var det dags för de sista julfirandet hos brorsan. Där blev vi rätt många där med, 12 st. Vår familj blandat med Julias. Superkul! Som tur serverades det inte julmat (man var rätt trött på prinskorv mm....) så blev kött med potatisgratäng och sallad. Även där blev det julklappasutdelning, spel & massa bus ända fram till morgontimmarna.  Bra avslut på julen!! 







Har fått med liten del av hela julen. Finns massvis jag skulle kunna skriva om och vad vi mer har gjort i dagarna men känner att detta får räcka. Är sjukt dålig  på att uppdatera så då blir det såhär. Lite snabb summering! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback