Andra advent

Halloj, 
Ligger just nu i soffan, trött & nöjd. Julstjärnorna är tända & julpyntet uppe, så mysigt! 

Vi började dagen med frukost i sängen, en favorit i repris från igår. Det är SÅ mysigt. Sen tog vi oss upp & började julpynta & göra jul här hemma. Vi fick bla upp julstjärnor i fönstrena, fixade till adventsljusstakarna, tog fram lite tomtar & så Planterade vi även lite hyacinter. Julgardinerna ska strykas innan de kommer upp & granen kommer troligen inhandlas nästa helg. 

Sen tog vi oss ut på en liten promenad (det var grått & regnade så blev bara en kort runda, men ändå skönt att komma ut lite) Handlade lite smått på vägen hem, gjorde sen i ordning en söndagslunch bestående av stekta ägg, bacon, tomater & julvört med skinka. Mums! 

Vid 15 skjutsade jag iväg Martin till jobbet & sen vidare till Gränby centrum för att fika med Ulrika. Vi hann även kika runt lite i butikerna, finns så mycket jag vill ha men nu ska jag försöka hålla i pengarna innan jul. Är så myclet annat som ska inhandlas! 

Här hemma har jag fixat & donat massa. Lagade köttbullar med potatis & brunsås, bakade även lite "snabba lussebullar" (de blev väl sådär... Haha) ska göra riktiga nästa helg tänkte jag, orkade inte riktigt hålla på ikväll. Har även städat köket, gnuggat med svinto på spisen bla. Blä' men de är skönt efteråt. Så nu är det riktigt rent här hemma & julfixat!!! Helt underbart. 






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback