Rolig morgon? Haha!

Torsdags kvällen spenderades med min fina Martin. Vi gjorde natt våfflor och mös av varandras sällskap! Riktigt härligt, har saknat han massvis. Så imorse vaknade jag upp på bästa sätt- Martin intill mig <3 iallafall så vaknar jag som vanligt tidigare och såg att min mobil hade 1% batteri, så tog mig upp ur sängen för att ladda mobilen i köket (en propp hade gått i sovrummet, badrummet och hallen innan vi gick och la oss, men vardagsrum och kök funkade) så gick till köket. Fick en chock, det funkade inte.. Testade vardagsrummet, funkade inte!! Försökte tända alla lampor som gick men i ingenting funkade - hel dött. Fick lite små panik och kom och tänkta på kyl och frysen. YES det hade också gått såklart.. Bah!! Så tydligen har proppen gått där inatt också konstigt nog. Försöker fixa med propp skåpet men ingenting händer, springer upp till brorsan (som tur bor i samma hus, men en våning upp. Väldigt praktiskt) så plingar på som en galning men ingen öppnar. Försöker ringa (med min mobil som har endast 1% kvar) inte nog med de så är ju martins mobil sten död. Typiskt? Men får till sist tag i brorsan, väckte honom såklart. Han kommer snällt ner och kikar på skåpet och inser att en (huvudsäkring? Nere i källaren) måste gått. Fanns ingen ström. Åh!! Så egentligen måste man ringa jouren men brorsan har som tur är en nyckel till källaren MEN den var på hans jobb. Han sticker iväg och jag och Martin får gå upp och göra i ordning frukost till lilla ville. Brorsan kommer tillbaka, fixar problemet och dagen kan börja!! Haha riktigt rolig morgon med andra ord ;)

Efter det blev det en frukost hos bror, sen tog vi en promenad till slottet, tog en fika på fågelsången och matade fåglarna vid svan dammen. Mysig dag! Vid tre var det bara att ta sig till jobbet 15-20,10.

Hemma nu och käkat lite glass! Snart snabba cash på ettan, ska dock upp vid 5,40 för att tagga för jobb 7-17!

Så tjing pling, hoppas ni orkat er igenom denna text ;) puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback